nl fr

Zappybaby

Meest gelezen:

Wie gaat er in mei/juni 2012 ook voor een (eerste) kindje?

Wie gaat er in mei/juni 2012 ook voor een (eerste) kindje?

Berichtdoor Ei » 02 maart 2012, 13:36

Hoi allemaal, ik ben "Ei" (zeer toepasselijk hier ;) ) en mijn man en ik gaan in mei/juni 2012 voor een eerste kindje.

Onlangs is bij mij endometriose vastgesteld, en hebben ze ons verteld dat we best niet te lang meer moesten wachten...

Omdat we niet te impulsief te werk willen gaan, hebben we onderling afgesproken om er in mei/juni 2012 aan te beginnen.

Ik ben reeds sinds augustus 2010 gestopt met mijn pil. Aangezien ik me emotioneel/psychisch beter voel zonder dat voorbehoedsmiddel gebruiken we tot op heden altijd een condoom.

Het nieuws over de endometriose moet nog een beetje doordringen, ook het nieuws dat we best niet te lang moeten wachten om aan kinderen te beginnen is nog aan het nazinderen!

We moeten aan alles nog een beetje "wennen" en daarom hebben we mei/juni 2012 als termijn gekozen.

Doordat ik endometriose heb, is het ook niet zeker dat een zwangerschap bij ons vanzelfsprekend zal zijn. Het kan immers nog maanden/jaren duren voordat we zwanger zijn. Het kan ook van de eerste keer prijs zijn. (hopend op zeer goede "rakkers" van mijn man :D )

De endometriose is bij mij nog zeer minimaal, dus een operatie is (voorlopig) niet nodig. We hopen dus op het beste!

Tussentijds lijkt het me leuk om met andere dames/ouders, die in mei/juni 2012 aan een (eerste) kindje denken te praten. - Over het zwanger worden, het verlangen naar, het zwanger zijn, het niet meteen willen lukken van een zwangerschap,...

Liefs, "Ei"

Ei

Re: Wie gaat er in mei/juni 2012 ook voor een (eerste) kindje?

Berichtdoor Elodie87 » 02 maart 2012, 14:20

Hallo,

Ook hier was het plan om in mei/juni voor ons eerste kindje te gaan.. Ondertussen kan ik niet meer wachten en starten we al eind maart/begin april.. Want hoe meer ik er over nadacht, hoe sneller ik het wou. De ene dag ben ik ervan overtuigd dat ik er 100% klaar voor ben, maar de volgende dag krijg ik toch een beetje schrik. Zullen we dat wel aankunnen, hoe moeten we ons organiseren,.. Maar er zijn al zoveel mama's ons voorgegaan dat het wel te doen zal zijn he :) Ik denk dat ook al ben je al zwanger je nog steeds elke dag moet wennen aan het idee dat er op een dag een kleine baby in je armen zal liggen en dat je zelf mama bent geworden.

Een vriendin vertelde mij ooit: Ik reed samen met mijn zoontje ergens naartoe en ik keek in mijn achteruitkijkspiegel en zag die maxicosi staan en besefte toen pas volledig: Damn, ik ben een echte mama :-)

't wordt alleszins een leven vol verrassingen! Maar we kijken er allemaal naar uit..
Afbeelding

Elodie87

Berichtdoor DreamingOfYou » 02 maart 2012, 14:37

Dag dames!

Jup, wij beginnen er ook aan in juni 2012 :D . Morgen stop ik met de NuvaRing, daarna gaan we nog wat "op veilig spelen" (condoom dus) tot juni. Ik vind het ook zeer spannend om te "ontringen" (haha :lol: ) en terug mijn cyclus te leren kennen na ongeveer een 10tal jaar hormoongebruik (eerst verschillende pillen en dan NuvaRing).

Groetjes!
Afbeelding
Afbeelding

DreamingOfYou

Berichtdoor Edie » 02 maart 2012, 14:43

Dag allemaal,

Mag ik er ook bij? Wij zouden in mei voor ons tweede kindje willen gaan, ik heb een dochertje van zeven maand, en het kriebelt al eventjes om er terug aan te beginnen. Bij mijn eerste kindje moest ik mijn man nog wat overtuigen, en zat ik vol ongeduld om er aan te beginnen, maar nu kijken we er alletwee superhard naar uit! We willen er in mei aan beginnen, omdat (stel dat het van de eerste keer prijs is) ik niet graag rond de feestperiode zou bevallen, liever lente/zomer/...

Mijn mijn dochtertje was ik zwanger in ronde 7, ik hoop dat het nu wat sneller lukt, maar ik ben wel veel rustiger als de eerste keer. Hoewel ik het toch weer even spannend vind, zwanger worden en alles wat erbij komt kijken! Raar hoe rap je dat toch weer vergeten bent, zo een leventje in je buik!

En ook ik heb wel heel wat twijfels, is het niet te snel, wat als het nu niet lukt, gaan we dat aankunnen nog een kindje, hopelijk gaat er niks mis,...

En Ei: een vriendin van mij ook endometriose, en was heel snel zwanger, ze schrokken zich rot :D

Veel succes met aftellen!

Edie

Berichtdoor Novytje » 02 maart 2012, 14:48

Hoi Dames!
Wij zouden er ook graag in mei aan willen beginnen. Ik heb vorige week mijn laatste pil ingenomen en mijn pil- :evil: zijn dan ook juist voorbij. We zullen dus ook een tijdje voorzichtig moeten zijn :D
Ik moet wel zeggen dat ik heel erg benieuwd ben naar "hoe een leven zonder pil" zal aanvoelen :oops:
In elk geval wens ik iedereen hier een regelmatige cyclus en ik zou zeggen, alvast veel oefenen met de ventjes kan nooit kwaad :)

Novytje

Berichtdoor Elodie87 » 02 maart 2012, 15:43

Wat ik ook nog vergeten te zeggen was: Ik ben ook al twee jaar gestopt met mijn pil.. Het heeft bij mij liefst zes tot 8 maanden geduurd eer ik ontpild was! Omdat wij toen nog geen kinderwens hadden heb ik de natuur zijn beloop laten gaan, maar uiteindelijk ben ik toch om pilletjes geweest die mijn ms op gang brachten. Dan heeft het ook nog eventjes geduurd voor ik min of meer regelmatig was. Nu ben ik echt blij dat ik al gestopt ben met de pil, stel je voor dat het nu nog eens zolang duurde..
Ik ben ook gestopt met mijn pil omdat ik daar enorm emotioneel van werd. Als ik alleen thuis zat, kon ik echt beginnen wenen en belde ik naar mijn man dat hij naar huis moest komen. Als ik er nu over nadenk: beetje zielig :-)
En vanaf nu komt er geen pil meer in huis! 8-)
Afbeelding

Elodie87

Berichtdoor Novytje » 02 maart 2012, 16:06

Elodie87, bedoel je dat het 6 tot 8 maand geduurd heeft vooraleer je eerste natuurlijk maandstonden er waren?? :shock: Ik hoop dat het toch niet zo lang duurt bij ons...
Van dat alleen thuiszitten, ik ken het maar al te goed. Ik ben ook niet zo heel graag alleen thuis, maar ik heb altijd gedacht dat dat gewoon aan mezelf lag :D Nou, dat zal mijn ventje graag horen moest dat verbeteren mettertijd

Novytje

Berichtdoor Ei » 02 maart 2012, 16:10

Welkom Elodie87! :D Wat leuk dat je waarschijnlijk al eind maart, begin april gaat beginnen! Veel succes!!!

Welkom DreamingOfYou :D Super dat je er ook in juni voor wilt gaan. Kunnen we met zijn allen tot dan aftellen!

Welkom Edie: :D Hopelijk heb jij in juni ook snel een tweede spruitje! En twijfels - hebben we dat niet altijd een beetje? Dat zal voor een stukje ook zo blijven. Maar goed ook. Dan weten we zeker dat we er echt hebben over nagedacht. Het is namelijk ook niet niks hé... ;) Het is maar hoe we ermee omgaan.

Welkom Novytje :D Ook aan jou veel succes gewenst! Leuk dat je je hier ook hebt toegevoegd!

Hopelijk kunnen we hier elkaar wat "begrijpen". En kunnen we samen in spanning aftellen naar +/- juni 2012. (of eind maart hé Elodie87 :P )

En snel zwanger geraken met endometriose? - Ik zou zeggen laat die soldaatjes dan maar komen! HaHa

P.S @ Novytje: Mijn menstruatie (na pilstop in 2010) zijn meteen terug opgang gekomen. En ik heb sindsdien een regelmatige cyclus. (zo kan het dus ook) ;)

Liefs, en tot schrijfs, "Ei" -XXX-

Ei

Berichtdoor Elodie87 » 02 maart 2012, 16:20

Ik ben dan ook een uitzondering op die 'regels' blijkbaar :-)
Afbeelding

Elodie87

Berichtdoor Novytje » 02 maart 2012, 16:42

Ei, wat een geruststelling :)

Elodie87, uitzonderingen die de regel bevestigen moeten er ook zijn, maar je hoopt toch altijd stiekem dat jij het niet bent e. ;)

Kijk's aan. Het weekend staat alweer voor de deur. Voor alle dames hier, geniet er flink van!

Novytje

Berichtdoor DreamingOfYou » 02 maart 2012, 18:14

Toen ik een paar jaar geleden even stopte met mijn pil en overschakelde naar de NuvaRing, moest ik ook de natuurlijke ms afwachten. Dat heeft toen niet zo lang geduurd. Ik denk ook een maand ongeveer. Dusja ik leef een beetje op hoop dat het nu ook zo zal zijn. Ik heb de tijd tot juni om te zien of ze er door komen hé. Ik vind dat ook superspannend, precies weer voor de eerste keer je maandstonden krijgen :p.

Hier trouwens nog zo ene die niet graag alleen thuis zit ;).
Afbeelding
Afbeelding

DreamingOfYou

Berichtdoor kiki05 » 02 maart 2012, 23:35

Hallo, mag ik er ook nog bij :) ? Bij ons is het een maandje later, ik stop in juli met de pil. Het is nog even heel druk tot de zomer, vandaar...eerst lekker rustig op vakantie en dan half juli zijn we terug en beginnen we eraan ;)
In mei ook nog naar de gyn, hopelijk is alles in orde dan, je weet maar nooit he.
Geen idee trouwens hoelang ik moet 'ontpillen' dan, hopelijk niet te lang, bij onze dochter was ik na een 4-tal maand zwanger, maar dat is natuurlijk geen garantie dat dat nu ook zo zal zijn...
Wij gaan dus voor een tweede kindje. Wil wel graag mee aftellen en keuvelen tot dan :D Fijn weekend allemaal!!
Groetjes xx
Afbeelding
Afbeelding

kiki05

Berichtdoor DreamingOfYou » 03 maart 2012, 15:16

Vandaag laatste ringdag :shock:
I'm so excited!!!

@kiki05: hier ook nog druk tot aan de zomervakantie, en dan ook nog op reis in juli, maar toch beginnen we in juni... M'n vriend zegt soms wel van "langs de ene kant zou het beter nog niet direct prijs zijn in juni zodat je op reis nergens hoeft op te letten, en ook niet misselijk zou zijn". Maar dan denk ik: wat is de kans dat het direct lukt? Bij de meesten duurt dat toch langer... Hihi ;)
Afbeelding
Afbeelding

DreamingOfYou

Berichtdoor DreamingOfYou » 04 maart 2012, 12:16

Ondertussen heb ik mijn ticker verwijderd, maar zie het voorlopig niet zitten om een nieuwe te maken om opnieuw af te tellen, dit keer naar juni. Het zal er zo ook wel al rap zijn.

Ik wil er wel één plaatsen van mijn cyclus. Maar ja dat kan ik nu nog niet hé, weet niet hoe lang die zal zijn...
Ik vroeg me trouwens af: ik wacht nu op mijn "ring-regels", moet ik dan de eerste dag daarvan als 1e dag van mijn cyclus zien?

Vanaf dan start ik ook met foliumzuur, jippie! :D
Afbeelding
Afbeelding

DreamingOfYou

Berichtdoor kiki05 » 04 maart 2012, 23:50

Het weekend is weer voorbij gevlogen... :)
@DreamingOfYou: daarom wacht ik ook liever tot we terug uit vakantie zijn, mijn pilstrip eindigt dan dus dat komt goed uit en ik weet ook niet hoe mijn lichaam gaat reageren als ik stop. Ik zou graag toch wel een zorgeloze vakantie hebben, vandaar eerst lekker op vakantie :D
De eerste dag van de cyclus, ik weet ook niet juist hoe dat zit...

Groetjes!
Afbeelding
Afbeelding

kiki05

Berichtdoor Novytje » 06 maart 2012, 09:52

Aan alle nieuwe dames, Welkom!! :)

DreamingOfYou, het is inderdaad wel spannend om te wachten op die "eerste" ms. En nadien is het vooral afwachten en voelen hoe je lichaam gaat reageren. En dan ook hoe mijn natuurlijke cyclus eruit zal zien (lang of kort, onregelmatig misschien). Ben benieuwd. ;)
Wat de eerste dag van jouw cyclus betreft, denk ik dat je mag beginnen tellen vanaf dag 1 van je "ring-regels", maar ik ben het niet zeker.

Dames, ik vroeg me af... Wanneer begin je met foliumzuur eigenlijk? Want ik heb al verschillende dingen gelezen. De meesten zeggen "als je effectief begint te klussen", maar dan hoor ik anderen weer zeggen "als je stopt met de pil", nog anderen "2 maand voor je zwanger bent",... maar dat kan je toch nooit exact weten? :oops: ik raak al een beetje in de wat vrees ik.

Novytje

Berichtdoor Elodie87 » 06 maart 2012, 13:02

Ik ben een kleine twee weken geleden begonnen met vitaminen. wij starten wel al deze maand. Een vriendin van mij startte twee maand voor het 'startschot' :-) Als je nog eens langs moet bij de gynea of huisarts kan je dat altijd nog eens vragen he...

Ik hield zelf mijn cyclus nog niet echt bij, heb een redelijk onregelmatige en lange cyclys. Dit weekend hebben we daarom besloten om het er al op te wagen. Ik dacht echt niet dat ik in mijn vruchtbare periode zit. Uit nieuwsgierigheid deed ik toch een ovulatietest (ik had die al liggen omdat ik zeer onregelmatig ben en daardoor mijn cyclus binnenkort zou kunnen inschatten) en die was uitermate positief. Stel je voor... Dan zit ik hier bij dit onderwerp niet meer op mijn plaats :-) Maar goed, we blijven realistisch en ik probeer mijn beide voeten op de grond te houden...

Elodie87

Berichtdoor DreamingOfYou » 06 maart 2012, 18:05

@kiki05: hoe logisch jouw redenering ook klinkt, voorlopig denk ik dat we toch in juni al gaan beginnen ;)

@Novytje: Welja, mijn eerste "ring-regels" krijg ik normaal woensdag of donderdag, maar vanaf dan wordt het wachten op de "echte" regels :D. Ben daar ook zeer benieuwd naar. Hopelijk een niet te lange maar wel regelmatige cyclus!
En ivm het foliumzuur: ik ga het beginnen nemen vanaf mn ring-regels. Kwestie van die stomme periode toch wat leuker te starten ;). Ik heb ook al gehoord "drie maanden voor het proberen". Achja iedereen zegt wel iets anders zeker? Maar voor wat het eigenlijk maar kost, vind ik dat we niet op een week meer of minder moeten kijken. Het kan maar goed zijn voor onszelf, en later dan ook voor onze baby hé!

@Elodie87: Ja zég, straks blijkt dat jij hier al zwanger bent jong! Efkes het Calimero-gevoel: dat-is-niet-éérlijk!!!
En ik moest wel lachen met het woord "startschot" eigenlijk :p. :lol:
Afbeelding
Afbeelding

DreamingOfYou

Berichtdoor Elodie87 » 06 maart 2012, 19:54

Hahaha, ik wil hier niemand zijn ogen uitsteken hoor :) We zullen wel zien..

Worden de catalogussen van babyspulletjes en (web)winkels ook al door jullie onveilig gemaakt? Ik surf elke avond het beetje op het internet en hoeveel sites ik ondertussen al bij mijn favorieten staan heb is ongelooflijk. Leuke ideetjes, spulletjes,... En als ik bij mijn metekindjes ben, worden die schattiger met de minuut :-)
Afbeelding

Elodie87

Berichtdoor Novytje » 08 maart 2012, 12:23

Elodie87, wij zij in principe nog niet "echt" bezig, maar ik moet toegeven dat ik de meeste webwinkels al afgeschuimd heb :oops: Ik moet mij al niet afvragen wat dat gaat zijn, als we er echt gaan voor gaan :D

Novytje

Berichtdoor Angelke_A » 08 maart 2012, 13:21

Hoi dames, mijn gynae zei me: starten met foliumzuur van zodra je stopt met de pil/nuvaring, hoe langer je het al neemt eer je zwanger bent hoe beter de start voor je foetus :)
Afbeelding

Angelke_A

Berichtdoor Lenie 28 » 08 maart 2012, 15:50

hallo,

Leuk om lotgenoten te vinden! Na lang twijfelen is de kogel bij ons door de kerk en stop ik rond mei/juni ergens opnieuw met mijn pil, na een zoontje van 5 en dochtertje van 3. We hebben lang getwijfeld of we al dan niet voor een derde kindje zouden gaan en eens we de beslissing hadden genomen om zeker voor een derde te gaan hebben we nog eens lang getwijfeld over wanneer ... voor sommigen waarschijnlijk herkenbaar verhaal :-)

Ik vind het wel moeilijk om rustig te wachten tot mei/juni om te stoppen met de pil. Ik zou liefst van al gewoon vandaag al stoppen :-)
Bij mijn 2 eerste zwangerschappen was ik eigenlijk meteen zwanger, wel met temperaturen zodat ik heel goed wist wanneer mijn vruchtbare dagen waren (kwestie van de natuur een handje te helpen hè).

Ik las hier ook een vraagje over foliumzuur, ik ben daar mee gestart zodra ik met mijn pil gestopt was en volgens de gyn is dat inderdaad goed voor het kindje.

groetjes,

L.

Lenie 28

Berichtdoor DreamingOfYou » 08 maart 2012, 17:05

Hey!

@Elodie87: voorlopig kan ik me redelijk inhouden wat "babysites" betreft. Zappybaby is momenteel voldoende :).

@Lenie28: welkom!

Ik heb sinds gisterenavond mijn ringregels doorgekregen, en vanochtend eerste pilletje foliumzuur geslikt! Whiiiiiiiiii :lol:
Afbeelding
Afbeelding

DreamingOfYou

Berichtdoor Elodie87 » 08 maart 2012, 21:34

Hier net mijn ms gekregen.. Blijkbaar heb ik die test helemaal verkeerd geïnterpreteerd :-) Wat wel leuk is, is dat ik steeds regelmatiger mijn ms krijg! Toch nog positief nieuws! Duuuus we doen gretig verder...

Ik probeer om alles een beetje te temperen want ik maak mijzelf HELEMAAL zot!
Afbeelding

Elodie87

Berichtdoor Elisa07 » 10 maart 2012, 16:06

Dag ladies!
Wij zijn gestopt met de pil eind januari en we hopen tegen augustus zwanger te zijn... 7 maanden lijkt me een mooi gemiddelde. Ik probeer mij er niet te veel op te focussen, maar elk uur denk ik er toch aan hoor ;) En zeker als een vriendin haar geboortelijst aan het plannen is en het kaartje kiest... dan krijg ik er nog meer zin in!
In 2013 zou ik toch graag een kindje hebben, maar helaas kan je dat niet echt plannen.

Zijn er nog meisjes die er onbewust ook constant aan denken?

Groetjes,
E
Pilstop: 29 januari
Ronde 1: 51d
Ronde 2: ....

Elisa07

Volgende