nl fr

Zappybaby

Meest gelezen:

Help!Buikpijn,rugpijn en bloedverlies na inwendig onderzoek?

Help!Buikpijn,rugpijn en bloedverlies na inwendig onderzoek?

Berichtdoor Poezie » 05 dec 2008, 13:48

Hallo,

Ik ben bijna 38 weken zwanger, en gisteren tijdens een controle bij de gyn heeft hij me behoorlijk pijn gedaan bij het inwendige onderzoek. Hij wou voelen of de baby al ingedaald was en ik opening had. Ik moet toegeven dat ik echt kronkelde van de pijn op de tafel.
Soit, baby is fel ingedaald en 1cm opening. Ik schrok wel, vorige week geen indaling en alles potdicht.

Op weg terug naar huis, had ik de ene harde buik na de andere, en deze nacht heb ik serieus pijn gehad laag in mijn onderbuik net boven het schaambeen. Dat blijft maar duren, en daarnet toen de baby aan het bewegen was, verging ik van de pijnlijke steken/krampen onder in mijn buik en laag in mijn rug (meer mijn billen).

Toen ik net naar de wc ging, verloor ik plots een straaltje vocht dat bruinig gekleurd was. Het rook eigenlijk naar gestold bloed.
Nu vraag ik me af of dit allemaal wel normaal was. Ik heb me gisteren nog laten testen op vruchtwaterverlies en dat was negatief. Toch schrok ik echt van dat straaltje vocht, en nog meer van dat bruinverlies en de pijn.

Heeft iemand hier ervaring mee en kan iemand me geruststellen?
Afbeelding

Poezie

Re: Help!Buikpijn,rugpijn en bloedverlies na inwendig onderzoek?

Berichtdoor Ella Ella » 05 dec 2008, 14:06

Hallo Poezie,

Ik ben ook bijna 38 weken zwanger. Dinsdag heb ik ook een inwendig onderzoek gehad bij de gyn.
Babietje was ook ingedaald en had ook 1cm opening. Toen ik mij aan het aankleden was merkte ik dat ik wat bloedverlies had. Ik vroeg toen aan haar of dit normaal was en ze zei dat dit normaal is omdat je al opening hebt. Ik heb nog de rest van de dag licht bloedverlies gehad en de dag erna bruinverlies. Sindsdien heb ik ook meer last van harde buiken, steken in vagina, en lies.

Dus volgens mij is dit wel normaal.

groetjes,

Ella

Ella Ella

Berichtdoor Nitje » 05 dec 2008, 14:14

Denk da het inderdaad normaal is da je harde buiken hebt na zo'n onderzoek, ook een beetje bloedverlies kan wel. Ma de pijnen die jij beschrijft doen me toch erger aan. Voor alle zekerheid zou ik toch eens bellen met mijn gynea, zeggen da je er gisterenavond nog hard van afgezien hebt en da je nu bij beweging toch ook pijn hebt.
Beter een keertje te veel belle hé.
Ik had ook na een inwendig onderzoek meer last van harde buiken enzo, uiteindelijk is de bevalling de volgende ochtend dan toch begonnen, bij mij heeft het onderzoek het daadwerkelijk in gang gezet zonder dat de gynea mij pijn had gedaan of gestript had ofzo. (ik was toen al wel 38w en 4d)
Afbeelding

Afbeelding

Nitje

Berichtdoor S'je » 06 dec 2008, 12:50

Hey!

Hier ook een inwendig onderzoek gehad op 38 weken dat behoorlijk pijnlijk was. Een ander soort onderzoek dan ik gewoon was... Ik was het ziekenhuis nog niet uit of de harde buiken begonnen al. En ja hoor, diezelfde avond nog binnengegaan omdat de weeën er waren en de volgende ochtend hield ik onze zoon in mijn armen. Precies vierentwintig uur na het onderzoek.
Volgens mij doen sommige gynaecologen dit bewust om alles een beetje te versnellen als ze merken dat het kindje voldoende groot is en de mama het allemaal wat beu wordt.

Wie weet ben jij intussen ook al bevallen...

S'je

Berichtdoor Poezie » 06 dec 2008, 14:29

Hey S'je,

Nee, ik ben nog niet bevallen, maar dat gaat niet lang meer duren, vrees ik. Ik heb nu al 1,5 dag bruinverlies, en de buikpijn en rugpijn zijn er niet op gebeterd, integendeel. Deze nacht heb ik gecrepeerd van de pijn rechts onder in mijn lies die uitstraalde naar mijn rechterbil en bovenbeen. Ik heb gewoon een dafalgan 1gr genomen omdat ik het niet meer uithield. Daarna werd de pijn minder, maar de harde buiken bleven en die waren pijnlijk over heel mijn onderbuik en onderrug.

Deze morgen voelde ik me beter, maar dat was van korte duur. Ongeveer een uur na het opstaan begon de rugpijn en buikpijn weer. En elke beweging van ons prutsje beneden in mijn buik doet hels veel pijn.
De harde buiken doen me ook geweldig veel pijn in mijn rug.

Tja, ik denk inderdaad dat mijn gyn het bewust wat "geforceerd" heeft, ook al wou ik dat eigenlijk niet. Ik lig al van week 14 plat en het is al een helse zwangerschap geweest met heel veel kwalen. Maar ons kleintje is wel aan de kleine en lichte kant. Op 37 weken en 3 dagen werd het gewicht geschat op 2.850 wat volgens de gyn zeer fijntjes is. En hij staat er dan ook nog eens om bekend om zeer ruim te meten. Vandaar dat ik het zelf toch graag nog een aantal dagen had uitgehouden.

Maar met die pijnlijke weeën weet ik gewoon dat het voor vandaag of morgen is. Ik heb nu gewoon constant pijn.

Hoeveel woog jou babietje eigenlijk op 38 weken?
Afbeelding

Poezie