normaal gewicht terug?

normaal gewicht terug?

Berichtdoor Poukie1 op 25 mei 2008, 17:53

hallo,

ik vroeg me af wanneer je je "normaal" gewicht terug hebt.
Ik moet nog 13 kilo kwijt zien te raken vooraleer ik terug in m'n gewone kleren kan. Iemand enig idee hoe lang dit duurt?
Ik weet dat het normaal is dat dat niet op een paar weken kan, maar soms voel ik me zoooo onaantrekkelijk
(versta me aub niet verkeerd: ik ben overgelukkig hoor met mijn dochtertje)

Dus via deze weg ben ik op zoek naar mede mama's die het soms ook een beetje moeilijk hebben met hun huidige lichaam......

veel liefs
Poukie1
Afbeelding

Afbeelding
Poukie1

Re: normaal gewicht terug?

Berichtdoor eva75 op 25 mei 2008, 18:29

Ik vrees dat dat voor iedereen anders is.
Toen ik naar huis ging met mijn pasgeboren zoontje had ik nog 2kg over, ik heb dus naar huis gegaan met mijn jeans van voor de zwangerschap.
2weken later was ik zelfs al 2kg onder mijn gewicht van voor de zwangerschap.
eva75

Berichtdoor Gast397 op 25 mei 2008, 18:53

Ik was net 7 kg vermagerd voor ik zwanger werd. Ik wist perfect hoe ik moest vermageren. Ik ben 20 kg bijgekomen en na de bevalling was ik nog 10 kg te zwaar. 18 maanden nadien was ik weer zwanger en ik heb het er niet afgekregen. Voordeel is dat ik nu op 5 maand nog maar 4 kg bijgekomen ben. Dus ik hoop dat ik niet veel overhou van de tweede en dan gaat het gewicht van mijn eerste zwangerschap er hoedanook af. Dan stop ik toch met zwanger worden.
Gast397

Berichtdoor isa belle op 25 mei 2008, 21:43

Ik vrees inderdaad dat dat voor iedereen anders is.
Ik was 12 kg bijgekomen, ben maandag bevallen, heb me vrijdag morgen gewogen, er waren er al 7 af, nog 5 te gaan dus.
Deze ochtend terug een halve kilo kwijt, het gaat vlotjes dus.
Ik geef ook wel borstvoeding, op die manier was ik bij mijn eerste zwangerschap ook heel snel mijn kilo's kwijt.
isa belle

Berichtdoor Tool op 26 mei 2008, 09:11

Van de 17kg waren er 5 weken na de bevalling nog 3kg over...
Nog een maand ofzo later waren die ook weg. Terug op normaal gewicht maar nog lang niet op normaal figuur hoor, zelfs 9 maand later niet.
Moet wel zeggen dat ik ook niet aan postnatale kine gedaan heb, of echt gesport (ik fiets dagelijks, dat is het).
Tool

Berichtdoor Sally'ke op 26 mei 2008, 10:01

Heel normaal hoor, ik dacht net hetzelfde als jij! De eerste dagen na de bevalling vlogen de kilo's eraf. Maar de laatste 4 kg. gingen moeilijker en vooral trager. Ik heb er niets voor gedaan, wel bv. gegeven, maar of dat nu veel verschil maakt? Nu 7 maand na de geboorte moet ik nog 1 kg. Dus ik ben best tevreden. Gun je lichaam de tijd, we zijn niet allemaal Veronique de Cock die na een paar weken alweer een photoshoot in bikini laat doen hé...
Ik redeneerde: zolang mijn zwangerschapslijntje op mijn buik zichtbaar is, dieet ik niet. :P
En nu is het bijna niet meer te zien, maar de kilo's zijn er dan ook zo goed als vanzelf afgegaan.
Erna kan je nog altijd een dieet beginnen.

Laad gewoon heel je kleerkast eens uit en leg de spullen die je wel al aankan vanboven op de planken. De allersmalste jeans goed achteraan. Niets zo vervelend als je 's morgens telkens mispakken...
Afbeelding
Afbeelding
Sally'ke

Berichtdoor Nique op 26 mei 2008, 16:01

Tijdens de zwangerschap 26 kg bijgekomen en na twee weken waren de eerste 20 kg weg. De overige 6 kg zijn langer blijven hangen door het meesnoepen met bezoek en feestdagen. Toen onze spruit 5.5 maand was, waren die 6 kg er nog steeds en ben ik actief op mijn eten beginnen letten (geen dieet, want ik geef nog BV). Zo ben ik zoetigheid gaan laten (enkel nog bij speciale gelegenheden) en eet ik geen gefrituurde zaken meer. Voor de rest eet ik normale porties en twee à drie stukken fruit per dag. En zo ben ik nu op 2.5 maand die 6 kg kwijt + een extra 4 kg. Ik weeg nu minder dan voor de zwangerschap.

Ik denk dat het bij iedereen wel iets anders verloopt, maar hield mezelf steeds "negen maand zwanger, negen maand ontzwangeren" voor ogen.
Nique

Keer terug naar Gezondheid van mama