Adoptie als alleenstaande?

Adoptie als alleenstaande?

Berichtdoor d. op 16 dec 2007, 11:15

Hallo allemaal!
Ik ben hier nieuw en zoals je al aan mijn vraag kan zien alleenstaande. Ik loop hier al een tijdje rond met een vraag: "Kan ik als alleenstaande een kind adopteren en hoe gaat het in z'n werk"? Hoeveel tijd kan zo'n adoptieprocedure in beslag nemen?

groetjes
d.

RE: Adoptie als alleenstaande?

Berichtdoor Gast op 16 dec 2007, 12:28

Tuurlijk kan je dat maar enkel voor bepaalde landen, het beste is dat je de archieven op zappy doorzoekt daar komt vast dagenlang leesplezier uit!
Gast

Berichtdoor Gast op 16 dec 2007, 14:02

Kijk ook eens op de site van Kind & Gezin: bij adoptie. Daar vind je de procedure: voorlopig geschatte tijd hierbij: vanaf inschrijving Kind & Gezin tot vonnis jeugdrechter: 2 jaar. Daarna kan je bij een adoptiedienst terecht: wachttijden daar ook ongeveer 1,5 jaar tot 3 jaar gemiddeld.
Op de sites van de verschillende adoptiediensten zie je welke landen adoptie toekennen aan een alleenstaande (vrouw): ethiopië, Kazachstan en Haïti.
Je kan ook je adoptie zelfstandig regelen ipv bij een adoptiedienst. (zie site K&G). Veel succes!
Gast

Berichtdoor Gast op 17 dec 2007, 22:41

Of kom eens piepen op onze yahoo praatgroep voor alleenstaande adoptiemama's.
Gast

Re: Adoptie als alleenstaande?

Berichtdoor otje op 16 maart 2008, 09:55

Dit topic interesseert me wel.
Is adoptie ook mogelijk door een gescheiden moeder met een kind?Zijn er zaken die in mijn voordeel kunnen spelen (eigen huis, opleiding, financiële zekerheid...) of heb ik altijd een "achterstand"?
otje

Berichtdoor [kurt+renzo] op 25 maart 2008, 13:31

Je kan inderdaad adopteren:
Binnenlandse adoptie is toegelaten, maar door de inspraak van de geboortemoeder en de zowiezo al lang wachttijd, vaak slechts mogelijk met hééél veel geduld

Buitenlandse adoptie kan slechts in een aantal landen:
misschien eens aan kind en gezin een lijst vragen uit welke landen je als alleenstaande kunt adopteren (zeker wanneer je de mogelijkheid tot zelfstandige adopties open houdt) en anders eens mailen naar de verschillende diensten....
[kurt+renzo]

Berichtdoor Zima op 29 mei 2008, 13:59

Thans kan je als alleenstaande adopteren vanuit Ethiopie en Kazachstan. Haiti mogelijk ook, maar je mag geen bio-kindjes hebben. De valkuilen voor je MO zijn 'beschikbaarheid, sociaal netwerk, bereidheid tot relaties, en je eigen leeftijd in combinatie met bio-kindjes'.

Er krijgen nog dagelijks alleenstaanden een positief vonnis. Dus waarom niet proberen!
Zima

Keer terug naar Adoptie