nl fr

Zappybaby

Meest gelezen:

Deso 20 en libido

Deso 20 en libido

Berichtdoor Yuno » 09 nov 2010, 20:16

Dag dames,

Even met de deur in huis vallen:

Zijn er hier nog dames de pil Deso 20 nemen (redelijk lichte pil) en ook een laag libido hebben?
Ik verlang zo terug naar mijn lseks-drive van toen we vorig jaar probeerden zwanger te geraken en toen ik zwanger was. Wat een openbaring! Is de pil dan echt zo een libido-killer?
Hoe ervaren jullie dat?
Afbeelding

Yuno

Re: Deso 20 en libido

Berichtdoor Tess'je » 09 nov 2010, 20:36

Ik neem cerazette. De mini pil die slechts 1 hormoon afscheidt.
Mijn dochtertje is 7 maanden en hoewel ik lichamelijk geen letsels heb na een keizersnee, mijn seks-drive is ver zoek!
Geen idee waaraan het ligt, ik zoek in elk geval mee hier op het forum, mss vind ik m'n libido hier ergens terug :D
Afbeelding
Afbeelding

Tess'je

Berichtdoor Sarah78 » 09 nov 2010, 22:53

Hoi,
Ik lees even mee, want ik heb hetzelfde probleem. Alleen had ik de link met de pil nog niet gelegd (neem Cerazette) Dacht dat het te maken had met de hormonen tijdens de borstvoeding, en vermoeidheid...
Grtjs
Afbeelding

Sarah78

Berichtdoor Girly-Girl » 10 nov 2010, 09:18

Ik neem nu die pil niet... maar wel een andere.. en ik heb dit ook ervaren dat mijn libido precies in de diepvriezer zit...
Volgens de gyni is dit een normaal verschijnsel bij vele vrouwen na een zwangerschap en moet je weer leren genieten... maar ik had ook verschoten dat het ZO'N verschil was!!!

Girly-Girl

Berichtdoor Pearly-blue » 11 nov 2010, 20:13

Hier net hetzelfde!
Ik neem al jaren Yasmine en man, was me dat een verschil toen ik stopte om zwanger te worden... :D Ik weet dus maar al te goed dat het die (rot)pil is die mijn libido én humeur zwaar toetakelen.
Na de bevalling ben ik 3 maanden pilvrij geweest en dat was echt de beste tijd van mijn leven... Prima humeur en prima libido. Ik ben dan Nuvaring gaan gebruiken. Eerst viel dat goed mee, mijn libido bleef op peil maar mijn humeur begon erg te schommelen en ik kreeg regelmatig hoofdpijn. Na 2 maanden ben ik ermee gestopt en opnieuw Yasmin beginnen nemen.
Ik heb een spiraal overwogen maar ik heb daar wat schrik van. Mijn gyn vond dat toch de beste oplossing voor mij. Een koperspiraal, geen hormonen=geen last. Nu twijfel ik nog steeds. Ik heb gehoord dat je met een koperspiraal nog gemakkelijk zwanger kan raken en daar zit ik nu niet op te wachten! Een mirenaspiraal is dan weer wél met hormonen, maar veel minder....

Ik geraak er niet uit, maar wil zo graag van die pil verlost zijn!

Iemand ervaring/raad?
Afbeelding

Pearly-blue

Berichtdoor Yuno » 12 nov 2010, 10:35

Pearly,

Ik heb ook eerst Yasmin gebruikt (= ong. dezelfde samenstelling als Deso 20) maar ben daarmee gestopt omwille van de hoge kostprijs.
Ik ben ook heel bang van een spiraal. Ten eerste, het inbrengen zou pijn doen en je kan er daarna nog last van hebben. Dat hoeft niet per se, maar het kan. En de grootste reden waarom niet: mijn vriendin heeft in het begin van dit jaar een koperspiraal laten plaatsen en nu is ze 2 maanden zwanger!! :shock: Totaal niet gepland, kan ik je wel zeggen. En daar ben ik ook bang voor. Wij zijn van plan om het bij 1 kindje te houden (om verschillende redenen), maar voor sterilisatie zijn mijn man en ik beiden nog veel te jong. (24 en 25).
Ik weet het ook niet meer nu.
Heb al gedacht aan condooms, maar vind het nogal riskant...
Afbeelding

Yuno

Berichtdoor Yuno » 12 nov 2010, 10:39

Zijn er hier nog die de pil Deso 20 nemen?? en wat zijn jullie ervaringen?

Of vrouwen die overgeschakeld zijn naar enkel condoomgebruik?
Afbeelding

Yuno

Berichtdoor Pearly-blue » 12 nov 2010, 11:43

Hey Yuno

Wij hebben 2 maanden condooms gebruikt maar wij vonden dat beiden niet prettig en nogal riskant. Ik overweeg om opnieuw Nuvaring te proberen, ze zeggen dat je dat toch minstens 3 maanden moet nemen om te wennen aan de hormoonsamenstelling, dus ik heb te vroeg afgehaakt denk ik...
Misschien ook een oplossing voor jou?

xxx
Afbeelding

Pearly-blue

Berichtdoor RondBuikje » 12 nov 2010, 17:02

Door problemen met de aderen in de familie neem ik geen pil, nog nooit gedaan ook. Spiraaltje ben ik niet zo voor, op dit moment toch niet. Dus wij maken gebruik van condooms. Als onze kinderwens vervuld is, laat mijn vriend zich steriliseren.
Condoomgebruik is helemaal niet riskant, maar 't is zoals bij alles zo, je moet het correct gebruiken. Moest het zo onbetrouwbaar zijn, dan zouden er veel tieners met soa's naar huis komen denk ik..

Mijn libido was voor ik zwanger werd super in orde, toen ik zwanger was, betrouwde ik het zo niet om te vrijen (dacht dat de baby er last ging van hebben :? ). Maar na de bevalling staat het op een laag pitje, maar ja, dat zal wel weer veranderen zeker..ooit...
Mama van een grote en kleine prinses.

RondBuikje

Berichtdoor Yuno » 12 nov 2010, 20:26

Mja, de eerste weken na de bevalling stond het hier ook op een laag pitje hoor. Maar ja, na een tijdje is dat wel gebeterd. Maar ik vind het zo vervelend, het is altijd op zijn initiatief. Ik heb er eigenlijk nooit echt zin in. Vind het altijd zo een gedoe. Eens we bezig zijn , valt het wel mee, en soms is het zelf heel leuk. Maar tis eraan beginnen he...
Tja, en met condoom, ik bedoel, daarna moet je toch goed oppassen, van als er wat sperma aan je handen ofzo hangt... :|
Afbeelding

Yuno

Berichtdoor Diedel » 14 nov 2010, 19:54

Ik neem momenteel Deso 30, en heb hiervoor Deso 20 genomen. En ook ik herken het probleem! Voor en tijdens mijn zwangerschap was er met mijn libido niets aan de hand, nu daarentegen...
Ik heb ook Cerazette (borstvoeding) gegeven, maar daar was ik al snel met gestopt. Humeurschommelingen, niet normaal!
Tijdens mijn 'pilvrije' periode was mijn libido stilaan weer normaal. Tot ik dus terug begon met Deso 20 en nadien 30.
Ik begrijp niet goed dat ik er na mijn bevalling (nu bijna een jaar geleden) ineens zo fel op reageer, daar ik al zo'n +/- 13 jaar voorheen de pil nam en daar nooit last van had.
Ik moet pas binnenkort terug naar de gynaecoloog, dus heb er nog niet met een arts over gepraat.
Ik volg hier voortaan dus mee en benieuwd naar verdere reacties.
Groetjes

Diedel

Berichtdoor poppyke » 15 nov 2010, 11:40

Hey dames,

ik mag om medische redenen geen pil pakken en zal na deze zwangerschap opnieuw een koperspiraal laten plaatsten. Ik heb dat na mijn vorige zwangerschap ook gedaan en ik vind het een zalig gerief hoor. Geen gerommel met condooms, niks dat je kunt vergeten, .... Daarvoor hebben wij jaren condooms gebruikt zonder ongelukjes terwijl ik wel telkens de eerste maand dat we geprobeerd hebben zwanger was. ;)

Het plaatsen is geen lachtertje, maar kom als je een kind kunt baren, zal dit ook wel gaan zeker. Tja en ongelukjes gebeuren met elk anticonceptiemiddel hé, een collega van mij is door haar pil geen zwanger. Zo ken ik er trouwens meer dan vrouwen die door het spiraal zwanger zijn geworden.

Mijn libido blijft op deze manier ook oké, alleen heb ik zeker geen opkikker ervaren tijdens de zwangerschap zoals ik jullie hier hoor. Toen vond ik het echt een gigantisch gedoe. Maar nu eenmaal terug bevallen is libido er weer zoals voorheen.

poppyke

Berichtdoor k_tje » 17 jan 2011, 21:56

Hallo,

Tijdens mijn zwangerschap had ik eigenlijk helemaal geen zin.
Vlak na de bevalling was dit beter, maar in de eerste 6 weken mocht het nog niet... Nadien was het terug minder (ook al nam ik geen pil).
Had eigenlijk helemaal nooit zin, en het was ook pijnlijk. Dacht dat dit zo zou blijven, tot ik na 5 maanden stopte met borstvoeding. 3 weken later was het terug in orde :D

Ik ben ook zo geen voorstander van de pil (al die 'rommel' in je lijf). Heb voordien de nuvaring gebruikt, is een van de mogelijkheden met de minste hormonen.
Nu ga ik niets nemen tot na onze volgende zwangerschap, ben bang dat het anders zo lang duurt om zwanger te geraken.
Ik heb een deel ovulatietestjes besteld, die we voorheen gebruikten om zwanger te geraken. Nu gebruik ik ze om te kijken wanneer we 'voorzichtig' moeten zijn.
(Weet niet of dat 100% betrouwbaar is, maar moest het toch prijs zijn is dat geen ramp!)

groetjes

k_tje

Berichtdoor Waxiglow » 18 jan 2011, 11:22

Hoi dames,

Wees er maar zeker van dat de pil een 'libidokiller' is! Na mijn eerste zwangerschap heb ik een mirenaspiraal laten plaatsen, maar ook hier hetzelfde probleem. Ondanks de lage dosis hormonen toch hetzelfde effect. Na mijn tweede zwangerschap ben ik op zoek gegaan en heb ik het gynefix-spiraaltje ontdekt. (is een koperspiraaltje dat vastgemaakt wordt aan de baarmoederwand) Wat een openbaring! Zelfs het plaatsen was niet pijnlijk! In het begin heb ik wel veel bloedverlies gehad, maar nu lijkt alles weer in orde. Een echte aanrader!
.

Waxiglow

Berichtdoor Fie82 » 22 jan 2011, 23:34

Ik neem ook die pil terug na mijn keizersnede 10 september 2010 en eerlijk gezegd is mijn libido op 1-2-3 gezakt, niet normaal, zo vlug dat dat ging!!!

Fie82

Berichtdoor Moepsie » 04 feb 2011, 16:30

Ahaaaaaaa! Dit topic verklaart veel! Ik neem ook Deso 20 en ik kan alleen beamen dat ook mijn libido ergens in de kelder zit... Als het er hier 1 keer per maand van komt ist veel... :oops: Terwijl voor de zwangerschap... ;)
AfbeeldingAfbeelding

Moepsie

Berichtdoor Dekentje » 22 feb 2011, 17:16

Zit hier misschien ook iemand die cht niks gebruikt behalve condooms en ook geen libido meer heeft?

Eens goed bezig vindt ik het wel leuk maar het is altijd op zijn initiatief en moet mij er echt aanzetten. Onze jongste is nu toch al wel wat maandjes oud en ik dacht dat het terug zou zijn zoals voor Jana maar helaas. Mijn libido is spoorloos. Terwijl we voordien gemakkelijk aan 4 keer per week kwamen passeert er nu al wel eens een weekje zonder. Of overdrijf ik?

PS ik gebruikte voordien Minulet en ben onverwacht zwanger geraakt na een hevige buikgriep.
Afbeelding

Afbeelding

Dekentje

Berichtdoor RondBuikje » 23 feb 2011, 10:47

Dekentje schreef:Zit hier misschien ook iemand die cht niks gebruikt behalve condooms en ook geen libido meer heeft?

Dekentje, hier ook niks behalve condooms, en met mijn libido gaat het nu ietsjes beter, want het heeft een tijd ook in de frigo gezeten... Voor we zwanger werden ging alles zeer goed, een zwangerschap doet toch veel hé met je lichaam...
Mama van een grote en kleine prinses.

RondBuikje

Berichtdoor Mariska1 » 23 feb 2011, 10:51

Ik neem (nam) ook deso 20 en wees maar zeker dat het daarvan komt!

Ik ben op 12 augustus vorig jaar bevallen met ks, heb toen deso 20 genomen, mijn libido stond op heel laag pitje, ik had vrijwel nooit zin. Eind november gestopt met de pil om opnieuw zwanger te worden en amai wat een verschil voor mij, voor mij is het echt duidelijk dat het door de pil komt hoor! Ik ben nu nog maar 6 maand geleden bevallen maar het is al 3 maand trg ok mijn libido dankzij te stoppen met de pil.

Ik had ooit een implanonstaafje in m'n arm als voorbehoedsmiddel en daarmee was mijn libido gewoon normaal, met de pil daarintegen.

Mariska
Mama van een zoon(10.5) een dochter (8) een dochter (5) een zoon*(had 2j geweest) een zoon (9.5maand)

Mariska1

Berichtdoor mijn ukkepukje » 24 feb 2011, 21:56

hier ook een libido die ver zoek is, en steek het toch wel op het pilgebruik. als ik gestopt was met de pil ging mijn libido zo de hoogte in, en eens zwanger was het nog meer; spijtig genoeg wou men ventje niet meer eens mijn buikje begon te verschijnen, daar zit je dan met je hoog libido :D
maar sinds ik bevallen ben en dus terug de pil neem is het echt een ramp!!! neem zelf geen initiatief meer en als ik merk dat men ventje der wel zin in heeft probeer ik dit op alle manieren af te wimpelen! zo sip voor hem, maar het lukt mij echt niet. zitten hier dus op 1maal per maand als het meezit :(
was even aan het denken om een spiraaltje te laten zetten, maar heb al gehoord dat er toch zwanger van zijn geworden en heb ook wel schrik om dit te laten zetten en achteraf weg te laten halen.

ook wel al enkele gesprekken gehad over het feit dat hij veel aandacht mist, omdat al mijn aandacht naar mijn beebsje (4maand) gaat. zijn er nog waarvan de man hierover klagen?
vroeger moest ik altijd om de knuffeltjes en zoentjes vragen, maar nu mijn zoontje er is zijn de rollen omgedraaid. ik vind het best ok zoals het nu is, maar hij mist echt die aandacht.
AfbeeldingAfbeelding

mijn ukkepukje

Berichtdoor sabine_vb » 25 feb 2011, 11:49

is hier allemaal ook heel herkenbaar hoor... Voor mijn zwangerschap ook deso 20 genomen en echt, ik was continu humeurig, de 'zin' zat nog dieper dan in de kelder.... toen ik stopte met de pil om zwanger te raken was mijn ventje natuurlijk dolgelukkig... voelde mij ineens totaal anders... nu neem ik mercilon en is weer identiek hetzelfde hoor... die pil mag van mijn part gelijk de vuilbak in
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

sabine_vb

Berichtdoor Diedel » 25 feb 2011, 14:02

Ik nam voor Deso 20 ook Mercillon. Maar Deso zou het 'witte product' daarvan zijn, dus zelfde samenstelling ook dan denk ik.

Diedel

Berichtdoor sabine_vb » 25 feb 2011, 14:30

Bibi007 schreef:Ik nam voor Deso 20 ook Mercillon. Maar Deso zou het 'witte product' daarvan zijn, dus zelfde samenstelling ook dan denk ik.

oke, vandaar dan het identieke gevoel...
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

sabine_vb

Berichtdoor Moepsie » 25 feb 2011, 17:47

@ mijn ukkepukje: mijn vriend klaagde (klaagt) ook heel veel over het feit dat hij nu minder aandacht krijgt als voor de geboorte van Thiess. Zeker de eerste 6 maanden was het echt vreselijk! Ik vond dat hij zich aanstelde en er is hier meer dan eens ruzie geweest over het onderwerp. Naarmate dat Thiess ouder werd (hij is nu bijna 11 maanden) ging mijn vriend zicht meer interesseren in zijn zoontje en hem dus ook meer aandacht geven en ik ging Thiess een beetje meer lossen, waardoor ik meer tijd kreeg voor mijn vriend. Nu zeurt hij er slechts af en toe nog eens over :D Aangezien jouw prutske pas 4 maanden is, vind ik het heel normaal dat je vriend wat minder aandacht krijgt. Zeg hem maar dat het wel zal beteren ;)
AfbeeldingAfbeelding

Moepsie

Berichtdoor Yuno » 02 maart 2011, 12:40

Ja we mogen het idd niet enkel op die pil steken he. Tis zo als je kindje nog maar een paar maandjes oud is dat (bijna) al je aandacht daar naartoe gaat, maar als hij een beetje ouder wordt vergemakkelijkt het ook wel wat. En ook, mensen zeggen hier, als ze aan het proberen waren voor zwanger te worden, hun libido veel hoger stond. (bij mij ook trouwens). Maar dat mogen we niet enkel op die pil steken, we hebben dan natuurlijk meer zin in seks, want van seks komt een kindje en dat is wat we op die moment wilden. Dus meer seks => meer kans op kindje. Om het even heel simpel voor te stellen. Maar zo is het wel he.
Afbeelding

Yuno

Volgende